Stay Strong

It's amazing what you can hide just by putting on a smile

<3 Sofia <3

Kategori: Allmänt

Sitter och tänker och funderar en massa just nu..lyssnar på sorglig musik och saknar!Saknar så enormt mycket just nu!!! :( Vill ringa dig!!!!Vill prata med dig!Vill veta hur du har det!Jag vill så mycket!!Men kommer aldrig få...
Fan va jag saknar dig vännen!!!FAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Orkar inte mer!!!Vill inte mer...vill bara prata med dig!!!Känner en såå stor sorg..det är ett stort hål i mitt hjärta!Försöker fylla det med massa annat men allt känns så fejkat!!Jag pryder min utsida med allt annat än sorg..ingen ser hur jag verkligen mår..sen om det är ngn som verkligen bryr sig vet jag inte..om det är ngn som tar reda på de..nää..inte direkt!Orkar inte mer..varför ska jag alltid vara alla andra till lags!!!Fatta att jag oxå mår dåligt!!Just nu är allt bara skit...

Börjar bli grymt less på mitt jobb..så mkt nytt,så mkt som har blivit ändrat..folk flyttar!!Jag vill också!!Eller jag SKA!!!Ska lämna denna stad och flytta tillbaka hem igen!!Vill börja om på nytt..få nya möjligheter..försöka gå vidare i livet..hitta någon att spendera livet med!Eller de verkar ju inte finnas någon..

Vill inte ha uppe denna jäkla fasad av att allt är såå bra!Vill kunna säga vad jag tycker och tänker!Men nää..de e jag för mesig för att göra!!!!!!!!!!!Blir så arg på mig själv!!!!!


Det är ju nästan ingen härifrån Lule som vet ngt om Sofia..vem hon var som person..så lägger upp de som hennes underbara pappa mikael skrivit om henne i minnesrummet...

Sofia föddes som nummer tre av tre flickor och  var ett snällt och lättskött barn som togs väl om hand av sina två äldre systrar. Familjen bodde i Ödeshög i Östergötland. När Sofia var 2½ år flyttade vi till Spånlöt i Åkersberga där hon började i Sjökarbyskolan som sjuåring. I sjätte klass fick Sofia stipendium och vi förstod att hon var duktig i skolan vilket hon fortsatte med i högstadiet.

Som åttaåring började Sofia rida på ridskola och hade därefter sköthäst. En sommar hyrde vi en ponny som hette Prinsen. Han var snabb och duktig på att hoppa och Sofias tävlingsintresse började. Prinsen åkte hem till hösten och hästen Tromb köptes och därefter Appe och Oxford.

Efter högstadiet åkte vi runt halva Sverige till Dalarna, Linköping, Strömsholm och Flyinge för att titta på gymnasieskola. Sofia fastnade dock för en datainriktad utbildning i närheten av Globen. Efter studenten fortsatte Sofia till Örebro och läste till biomedicinsk analytiker med inriktning klinisk kemi.

Sofia var intresserad av simning, fotboll och fotografering men hästintresset och särskilt tävlandet med Oxford som var det största intresset och familjen flyttade till en gård i Norrtälje tack vare det och dit kom även hästarna Portia, Zoubelle som fick fölet Cambellou och Astoria med fölet Ascana. Oxford fick en hovskada våren 2009 och fick gå som sällskapshäst tillsammans med unghästarna.

Norrtälje var en trivsam stad och Sofia valde att arbeta på sjukhuset där vilket hon trivdes med.

Sofia tog det modiga beslutet hösten 2009 att Oxford inte skulle behöva ha ont mera och han fick springa på de grönare ängarna. Det blev ett tyngre beslut än Sofia hade räknat med. Julen 2008/2009 fick Sofia en långdragen förkylning med hjärtpåslag, då upptäcktes också högt blodtryck och hypotyreos.

Hösten 2009 blev tung för Sofia och hon drabbades av en djup depression vilket hon blev bättre ifrån men orkade inte längre än till sommaren 2010. Vi saknar dig oändligt.

Tack Sofia för alla ljusa minnen vi har från dig och hoppas du fått ro och får sova gott. Med förhoppning att få möta dig igen ..... 



Nu vet ni lite mer om min underbara vän,syster,tävlingskompis m.m..

<3

Älskar och saknar dig så enormt mycket!!!! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här: