Stay Strong

It's amazing what you can hide just by putting on a smile

På tåget...

Kategori: Allmänt

Vilken resa jag har haft hittils..hehe...mamma skrattade bara när jag berättade allt för henne...hehe..så ska dra en sumering av resans gång hittils..

For hemifrån med halv 7 bussen..for in till stan å trodde jag skulle få frida med mig å gå å äta på max för hann inte äta hemma..eller var väl alldeles för ivrig för de!! :p Så jag gick på max..själv..men mig gör det inget!!haha :) Å där träffade jag chefen Rickard med familj som åt innan dom skulle på Plannja!Gick sen ner mot tåg-stationen å inväntade att gå på..fick gå på efter ett litet tåg å hittade min sovvagns-hytt!Som jag delade med en äldre kvinna!! =) Å hon är jätte trevlig så vi har suttit å surrat hela resans vakna timmar nästan!! =) Halva hennes familj plus hon själv är hästintresserade så det gjorde att vi hade nå att prata om! =) Å kl 20.05 så börjar tåget rulla mot boden där vi ska hämta upp restaurangen å nga flera vagnar..fick då veta att en tjej till skulle komma i våran hytt å hon skulle kliva på i Bastuträsk.å då beräknade Britt(äldre damen) att där skulle vi vara kring halv elva så jag sa att jag kunde vara vaken å släppa in henne om hon ville sova..så tjejen skulle komma in! =)

Så startade datorn för det ska ju finnas el i hyttarna men såklart i våran vagn så funkade inte elen så tur att jag hittade batteriet till datorn så jag kunde använda de ett tag..stängde av datorn å tänkte ligga å halvsova i hopp om att hon skulle komma snart..emn inte det...klockan vart fram mot halv 2 då hon steg på...skumt.. så först efetr de så kunde jag somna.. Men min jäkla förkylning gjorde att jag vaknade varannan timme för näsan täpptes igen så kunde inte andas..jobbigt!!men dom timmar jag väl har sovit har jag sovit riktigt skönt!! =) Ser sen oxå att mobilens batteri inte vill hålla sig vaken länge till å eftersom elen i våran vagn inte fungerade så frågade jag om jag fick ladda den i fiket..som jag fick men eftersom min telefon e störd å kan inte röras vid laddning för det är glapp i den så den har bara stängt av sig å inte laddats nå alla under dom timmarna jag lät den ligga där!!!Så hittade en konduktör som klivit på i gävle å han lät mig sitta i liggvagns-kupén å ladda mobilen..å här sitter jag nu!!

Å vi skulle ha kommit från till Sthlm klockan 10 å vi är fortfarande inte där..så det visade sig när vi började närma oss vännäs så var det ett godståg som hade krånglat så vi stod stilla i nästan 2½ timme..vilket har gjort att vi nu är väldigt försenade!!Tycker synd om dom som hade ngt annat tåg eller buss att passa!!Det hade Britt..så hoppas hon hittar ngn lösning!!Så nu hoppas jag att vi kommer från strax innan tolv vilket är o ca 20 minuter..så kanske man ska gå å fixa iordning sig å packa de man har haft ut!!Ska ju sen ta tunnelbanan till Märsta där Sofia möter upp mig!!! =)

Men men..skriver senare!!!!! Kram på er alla!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: